Критерії оцінювання

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

(вчитель Пилипенко О.В.)

Розроблено згідно з навчальною програмою з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи, Київ 2012 Т. Ю. Круцевич,Л. А. Галенко, В. В. Деревянко, С. М. Дятленко та інші

Відповідно до Інструкції про розподіл учнів на групи для занять на уроках фізичної культури, затвердженої наказом МОЗ та МОН від 20.07.2009 р. за № 518/674 учні розподіляються на основну, підготовчу та спеціальну медичні групи.

Для основної медичної групи фізична підготовка проводиться в повному обсязі згідно з навчальними програмами з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини.

Учні, які за станом здоров’я віднесені до підготовчої медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури та опановують навчальний матеріал відповідно до вимог навчальної програми. Таким учням рекомендую поступове збільшення фізичного навантаження без здачі навчальних нормативів та додаткові заняття у групах загальної фізичної підготовки.

Учні, які за станом здоров’я віднесені до спеціальної медичної групи, відвідують обов’язкові уроки фізичної культури, але виконують корегувальні вправи і вправи для загального фізичного розвитку, які їм не протипоказані.

Учні, незалежно від рівня фізичного розвитку та медичної групи, а також тимчасово звільнені від фізичних навантажень, повинні бути обов’язково присутніми на уроках фізичної культури. Допустиме навантаження для учнів, які за станом здоров’я належать до підготовчої та спеціальної медичних груп, встановлює учитель фізичної культури.

Оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури  здійснюю за такими видами діяльності:

1.         Засвоєння техніки виконання фізичної вправи (може здійснюватися окремо від прийому навчального нормативу).

2.         Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).

3.         Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.

4.         Засвоєння теоретико-методичних знань.

При цьому оцінка за виконання нормативу не є домінуючою під час здійснення тематичного, семестрового чи річного оцінювання.

Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовую орієнтовні навчальні нормативи передбачені цією програмою та нормативи запропоновані у кожному модулі по роках вивчення. Порядок їх проведення визначаю відповідно до календарно-тематичного планування.

 

 

ОРІЄНТОВНІ НОРМАТИВИ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ
ДЛЯ УЧНІВ 5-го КЛАСУ

 

Загальна фізична підготовка

Показники фізичних якостей

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Швидкість: Біг 30 м (с)

Хл.

Більше 7,0

7,0

6,5

5,8

Дівч.

Більше 7,4

7,4

6,9

6,2

Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м)

Хл.

До 600

600

800

1000

Дівч.

До 500

500

800

1000

Гнучкість: нахил ту луба вперед із положення сидячи (см)

Хл.

До 2

2

3

5

Дівч.

До 5

5

7

10

Сила: підтягування (кількість разів)

Хл. у висі

До 2

2

3

4

Дівч. у висі лежачи

До 3

3

6

8

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)

Хл. від підлоги

До 4

4

7

10

Дівч. від лави

До 4

4

6

8

Спритність: човниковий біг 4×9 м (с)

Хл.

13,3

12,6

12,0

11,4

Дівч.

14,0

13,4

12,8

12,2

Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 120

120

140

160

Дівч.

До 110

110

120

140

Метання малого м’яча на дальність (м)

Хл.

До15

15

22

28

Дівч.

До 10

10

13

16

Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)

Хл.

До 10

10

16

20

Дівч.

До 9

9

15

19

 

Баскетбол

Навчальні нормативи

Рівень навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

6 кидків м’яча (міні-баскетбольного або волейбольного) у кошик однією рукою від плеча, двома руками від грудей (дівчата), стоячи збоку на від-стані 1,5 м від щита (кількість влучень):

            хлопці

 

            дівчата







Жодного влучного кидка







1

 

1







2

 

2







3

 

3

передача м’яча у накреслене на стіні  коло (діаметр 60 см) на рівні  грудей учня  з відстані 3 м:

               хлопці

 

               дівчата



Жодної правильно виконаної передачі



2

 

1



3

 

2



5

 

4

 

Волейбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Передача м’яча над собою двома руками зверху 

Хл.

до 3

3

4

5

Дівч.

до 2

2

3

4

Прийом м’яча знизу над собою

Хл.

до 2

3

4

5

Дівч.

1

2

3

4

Дівч.

0

1

2

3

 

Гімнастика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Підтягування (кількість разів)

Хл. 

у висі

до 2

2

3

4

Дівч.

у висі лежачи

до 3

3

6

8

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи

(кількість разів)

Хл. від підлоги

до 4

4

7

10

Дівч.

від лави

до 4

4

6

8

Нахил уперед з положення сидячи (см)

Хл.

до 2

2

3

5

Дівч.

до 5

5

7

10

Піднімання ту-луба в сід за 30 с

Хл.

до 10

10

20

28

Дівч.

до 9

9

18

27

 

Футбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

6 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 7 м

Хл.

1 або жодного влучного удару

2

3

4–6

Дівч.

Жодного влучного удару

1

2

3–6

6 передач м’яча з місця на точність партнеру одним із вивчених способів з відстані 7 м

Хл.

1 або жодної правильно виконаної передачі

2

3

4–6

Дівч.

Жодної правильно виконаної передачі

1

2

3–6

 

Легка атлетика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Біг 30 м (с)

Хл.

Більше 7,0

7,0

6,5

5,8

Дівч.

Більше 7,4

7,4

6,9

6,2

Біг 60 м (с)

Хл.

Більше 11,8

11,8

10,8

10,0

Дівч.

Більше 12,0

12

11,2

10,5

Рівномірний біг (без урахування часу) (м)

Хл.

До 600

600

800

1000

Дівч.

До 500

500

800

1000

Стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 120

120

140

160

Дівч.

До 110

110

120

140

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши 

ноги» (см)

Хл.

До 240

240

260

280

Дівч.

До 200

200

220

240

Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см)

Хл.

До 70

70

80

90

Дівч.

До 60

60

70

80

Метання малого м’яча на дальність (м)

Хл.

До 15

15

22

28

Дівч.

До 10

10

13

16

 

 ОРІЄНТОВНІ НОРМАТИВИ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ 

ДЛЯ УЧНІВ 6-ГО КЛАСУ

 

Загальна фізична підготовка

Показники фізичних якостей

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Швидкість:

Біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,7

6,7

6,2

5,6

Дівч.

Більше 7,1

7,1

6,6

6,0

Витривалість: рівномірний біг без урахування часу (м)

Хл.

До 700

700

1000

1200

Дівч.

До 600

600

800

1000

Гнучкість: нахил тулуба вперед із по положення сидячи (см)

Хл.

До2

2

4

6

Дівч.

До 6

6

8

11

Сила: підтягування (кількість разів)

Хл. у висі

До 2

2

4

5

Дівч. у висі лежачи

До 4

4

8

12

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)

Хл. від підлоги

До 6

6

10

14

Дівч. від лави

До 5

5

7

9

Спритність: човниковий біг 4×9 м (с)

Хл.

12,9

12,3

11,7

11,1

Дівч.

13,7

13,1

12,5

11,9

Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 130

130

150

170

Дівч.

До 120

120

130

150

Метання малого м’яча на дальність (м)

Хл.

До 17

17

24

30

Дівч.

До 12

12

15

18

Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)

Хл.

До 11

11

17

21

Дівч.

До 10

10

16

20

 

Баскетбол

Навчальні нормативи

Рівень навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

6 кидків однією рукою зверху, двома руками від голови (дівчата), стоячи збоку на відстані 3 м від щита:

           хлопці

           

               дівчата




Жодного влучного кидка




1

 

1




2

 

2




3

 

3

10 передач м’яча (на місці) у парах на відстані 4 м одним із вивчених способів виконання:

               хлопці

 

               дівчата



Жодної правильно виконаної передачі



3

 

1



5

 

2



8

 

5

 

Гімнастика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Підтягування (кількість разів)

Хл.

у висі

до 2

2

4

5

Дівч.

у висі лежачи

до 4

4

8

12

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)

Хл. від підлоги

до 6

6

10

14

Дівч.

від лави

до 5

5

7

9

Нахил уперед з положення сидячи (см)

Хл.

до 2

2

4

6

Дівч.

до 6

6

8

11

Піднімання ту-луба в сід за 30 с

Хл.

до 11

11

19

29

Дівч.

до 10

10

18

28

 

Легка атлетика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,7

6,7

6,2

5,6

Дівч.

Більше 7,1

7,1

6,6

6,0

Біг 60 м (с)

Хл.

Більше 11,5

11,5

10,6

9,8

Дівч.

Більше 11,8

11,8

11

10,4

Рівномірний біг (без урахування часу) (м)

Хл.

До 700

700

1000

1200

Дівч.

До 600

600

800

1000

Стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 130

130

150

170

Дівч.

До 120

120

130

150

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» (см)

Хл.

До 260

260

280

300

Дівч.

До 220

220

240

260

Стрибок у ви-соту з розбігу способом «переступання» (см)

Хл

До 75

75

85

95

Дівч.

До 65

65

75

85

Метання мало-го м’яча на дальність (м)

Хл.

До 17

17

24

30

Дівч.

До 12

12

15

18

 

Волейбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Передача м’яча в стіну двома руками зверху (відстань 3 м)

Хл.

до 4

4

5

6

Дівч.

до 3

3

4

5

Прийом м’яча знизу від стіни (відстань 2 м)

Хл.

до 3

3

4

6

Дівч.

до 2

2

3

4

 

 

 

Футбол.

 

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 7 м

Хл.

1 або жодного влучного удару

2

3

4–5

Дівч.

Жодного влучного удару

1

2

3–5

4 передачі м’яча з місця на точність партнеру одним із ви вчених способів з відстані 7 м

Хл.

1 або жодної правильно виконаної передачі

2

3

4–5

Дівч.

Жодної правильно виконаної передачі

1

2

3–5

 

 ОРІЄНТОВНІ НОРМАТИВИ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ 

ДЛЯ УЧНІВ 7-го КЛАСУ

Загальна фізична підготовка

Показники фізичних якостей

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Швидкість:

біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,4

6,4

6,0

5,4

Дівч.

Більше 6,8

6,8

6,4

5,8

Витривалість: рівно мірний біг 1000 (хв.с)

Хл.

Більше 5.30

5.30

5.00

4.40

Дівч.

Більше 6.00

6.00

5.30

5.10

Гнучкість: нахил тулуба вперед із положення сидячи (см)

Хл.

До 2

2

4

7

Дівч.

До 7

7

9

12

Сила: підтягування (кількість разів)

Хл.у висі

До 3

3

5

7

Дівч. у висі лежачи

До 5

5

10

15

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)

Хл. від підлоги

До 9

9

14

18

Дівч. від лави

До 6

6

9

12

Спритність: човниковий біг 4×9 м (с)

Хл.

12,5

11,9

11,3

10,8

Дівч.

13,4

12,8

12,3

11,8

Швидкісно-силові: стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 140

140

160

180

Дівч.

До 130

130

140

160

Метання малого м’яча на дальність (м)

Хл.

До 20

20

26

34

Дівч.

До 14

14

16

20

Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)

Хл.

До 12

12

18

22

Дівч.

До 11

11

17

21

 

Баскетбол

Навчальні нормативи

Рівень навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

Кидки м’яча після ведення та подвійного кроку

(з 5-ти спроб):

хлопці

 

дівчата



Жодного влучного кидка



1

 

1



2

 

2



3

 

3

6 штрафних кидків:

хлопці

 

дівчата

 

Жодного влучного кидка

 

1

 

1

 

2

 

2

 

3

 

3

 

Волейбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Передача м’яча двома руками зверху в парах (відстань 2 м)

Хл.

до 3

3

5

6

Дівч.

до 3

3

4

5

Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах (відстань 3 м)

Хл.

до 2

2

3

4

Дівч.

0

1

2

3

Нижня пряма або бокова подачі

(6 спроб)

Хл.

1

2

3

4

Дівч.

0

1

2

3

 

Гімнастика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Підтягування (кількість разів)

Хл. у висі

до 3

3

5

7

Дівч. у висі лежачи

до 5

4

10

15

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)

Хл. від підлоги

до 9

9

14

18

Дівч. від лави

до 6

6

9

12

Нахил уперед з положення сидячи (см)

Хл.

до 2

2

4

7

Дівч.

до 7

7

9

12

Піднімання ту-луба в сід за 30 с

Хл.

до 12

12

20

30

Дівч.

до 11

11

19

29

 

 

Легка атлетика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,4

6,4

6,0

5,4

Дівч.

Більше 6,8

6,8

6,4

5,8

Біг 60 м (с)

Хл.

Більше 11,2

11,2

10,4

9,6

Дівч.

Більше 11,6

11,6

10,8

10,3

Рівномірний біг 1000 м  (хв.с)

Хл.

Більше 5.30

5.30

5.00

4.40

Дівч.

Більше 6.00

6.00

5.30

5.10

Стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 140

140

160

180

Дівч.

До 130

130

140

160

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» (см)

Хл.

До 280

280

300

330

Дівч.

До 240

240

260

280

Стрибок у ви-соту з розбігу способом «переступання» (см)

Хл.

До 80

80

90

100

Дівч.

До 70

70

80

90

Метання мало-го м’яча на дальність (м)

Хл.

До 20

20

26

34

Дівч.

До 14

14

16

20

 

 

Футбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м

Хл.

1 або

жодного влучного удару

2

3

4–6

Дівч.

Жодного влучного удару

1

2

3–6

4 спроби ведення м’яча одним із вивчених способів на швидкості

Хл.

1 або жодної правильно виконаної спроби

2

3

4–5

Дівч.

Жодної правильно виконаної спроби

1

2

3–5

  

ОРІЄНТОВНІ НОРМАТИВИ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ
ДЛЯ УЧНІВ 8-го КЛАСУ

Загальна фізична підготовка

Показники фізичних якостей

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Швидкість:
 
біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,2

6,2

5,8

5,2

Дівч.

Більше 6,7

6,7

6,2

5,6

Витривалість:
 
рівномірний біг (хв.с)

Хл. 1500 м

Більше 8.00

8.00

7.20

6.50

Дівч. 1000 м

Більше 6.00

6.00

5.30

5.10

Гнучкість:
нахил тулуба вперед із положення сидячи (см)

Хл.

До 2

2

5

8

Дівч.

До 8

8

10

13

Сила:
підтягування (кількість разів)

Хл. у висі

До 3

3

6

8

Дівч. у висі лежачи

До 5

5

12

16

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)

Хл. від підлоги

До 10

10

15

20

Дівч. від лави

До 7

7

10

13

Спритність:
 
човниковий біг 4×9 м (с)

Хл.

12,1

11,6

11,0

10,4

Дівч.

13,1

12,6

12,0

11,5

Швидкісно-силові:
стрибок у довжину
з місця (см)

Хл.

До 150

150

170

185

Дівч.

До 130

130

145

165

Метання малого м’яча на дальність (м)

Хл.

До 23

23

30

36

Дівч.

До 15

15

18

22

Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)

Хл.

До 13

13

19

24

Дівч.

До 12

12

18

23

 

Баскетбол

Навчальні нормативи

Рівень навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

6 кидків однією рукою зверху на відстані 3 м від щита:

                                     хлопці

 

кидки двома руками зверху на відстані 3 м від щита:

                                   дівчата

 

Жодного влучного кидка



Жодного влучного кидка

 

1




1

 

2




2

 

3




3

6 штрафних кидків:

                                  хлопці

 

                                 дівчата

Жодного влучного кидка

 

1

 

1

 

2

 

2

 

4

 

3

 

Волейбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах

Хл.

до 3

3

4

5

Дівч.

до 2

2

3

4

Прийом та передача м’яча двома руками знизу в парах

Хл.

до 2

2

3

4

Дівч.

0

1

2

3

Верхня пряма подача
 (7 спроб)

Хл.

1

2

3

4

Дівч.

0

1

2

3

 

Гімнастика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Підтягування (кількість разів)

Хл.
у висі

до 3

3

6

8

Дівч.
у висі лежачи

до 5

5

12

16

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)

Хл. від підлоги

до 10

10

15

20

Дівч.
від лави

до 7

7

10

13

Нахил уперед з положення сидячи (см)

Хл.

до 2

2

5

8

Дівч.

до 8

8

10

13

Піднімання ту-луба в сід за 30 с

Хл.

до 13

13

21

31

Дівч.

до 12

12

20

30

 

Футбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота

Хл.

1 або
жодного влучного удару

2

3

4–5

або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м

Дівч.

Жодного влучного удару

1

2

3–5

5 спроб обведення стояків (фішок)

Хл.

1 або жодної правильно виконаної спроби

2

3

4–5

Дівч.

Жодної правильно виконаної спроби

1

2

3–5

Легка атлетика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,2

6,2

5,8

5,2

Дівч.

Більше 6,7

6,7

6,2

5,6

Біг 60 м (с)

Хл.

Більше 10,8

10,8

10,0

9,0

Дівч.

Більше 11,4

11,4

10,8

10,3

Рівномірний біг (хв.с)

Хл.
1500 м

Більше 8.00

8.00

7.20

6.50

Дівч.
1000 м

Більше 6.10

6.10

5.40

5.20

Стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 150

150

170

185

Дівч.

До 130

130

145

165

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги» (см)

Хл.

До 300

300

320

360

Дівч.

До 250

250

270

290

Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см)

Хл.

До 85

85

95

105

Дівч.

До 75

75

85

95

Метання малого м’яча на дальність

Хл.

До 23

23

30

36

Дівч.

До 15

15

18

22

 

 

ОРІЄНТОВНІ НОРМАТИВИ ДЛЯ ОЦІНЮВАННЯ РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ
ДЛЯ УЧНІВ 9-ГО КЛАСУ

Загальна фізична підготовка

Показники фізичних якостей

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Швидкість:
біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,0

6,0

5,6

5,0

Дівч.

Більше 6,7

6,7

6,0

5,5

Витривалість:
 
рівномірний біг (хв.с)

Хл. 1500 м

Більше 7.30

7.30

7.00

6.30

Дівч. 1000 м

Більше 6.00

6.00

5.30

5.10

Гнучкість:
 нахил ту луба уперед із положення сидячи (см)

Хл.

До 2

2

5

9

Дівч.

До 9

9

11

14

Сила:
 
підтягування (кількість разів)

Хл.у висі

До 3

3

7

10

Дівч. у висі лежачи

До 5

5

15

18

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)

Хл. від підлоги

До 12

12

18

25

Дівч. від лави

До 8

8

12

15

Спритність:
 
човниковий біг 4×9 м (с)

Хл.

11,7

11,2

10,6

10,1

Дівч.

12,8

12,3

11,8

11,3

Швидкісно-силові:
стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 160

160

180

200

Дівч.

До 135

135

150

170

Метання малого м’яча на дальність (м)

Хл.

До 26

26

32

40

Дівч.

До 16

16

19

24

Піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів)

Хл.

До14

14

20

26

Дівч.

До 13

13

19

25

 

Баскетбол

Навчальні нормативи

Рівень навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

6 кидків однією рукою зверху в стрибку на відстані 3 м:

хлопці

 

6 кидків двома руками зверху на відстані 3 м від щита:

дівчата

 

Жодного влучного кидка



Жодного влучного кидка

 

1




1

 

2




2

 

3




3

10 штрафних кидків:

хлопці

 

дівчата

 

Жодного влучного кидка

 

1

 

1

 

2

 

2

 

5

 

4

 

Волейбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Передача м’яча двома руками зверху через сітку в парах

Хл.

до 4

4

5

6

Дівч.

до 3

3

4

5

Прийом та передача м’яча двома руками знизу через сітку в парах

Хл.

до 4

4

5

6

Дівч.

до 3

3

4

5

Верхня пряма подача (6 спроб)

Хл.

до 2

2

3

4

Дівч.

0

1

2

3

 

Гімнастика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Підтягування (кількість разів)

Хл.
у висі

до 3

3

7

10

Дівч.
у висі лежачи

до 5

5

15

18

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи
(кількість разів)

Хл. від підлоги

до 12

12

18

25

Дівч.
від лави

до 8

8

12

15

Нахил уперед з положення сидячи (см)

Хл.

до 2

2

5

9

Дівч.

до 9

9

11

14

Піднімання ту-луба в сід за 30 с

Хл.

до 14

14

22

32

Дівч.

до 13

13

21

31

 

Легка атлетика

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

Біг 30 м (с)

Хл.

Більше 6,0

6,0

5,6

5,0

Дівч.

Більше 6,7

6,7

6,0

5,5

Біг 60 м (с)

Хл.

Більше 10,4

10,4

9,8

8,8

Дівч.

Більше 11,4

11,4

10,6

10,2

Рівномірний біг (хв.с)

Хл.
1500 м

Більше 7.30

7.30

7.00

6.30

Дівч.
1000 м

Більше 6.20

6.20

5.40

5.20

Стрибок у довжину з місця (см)

Хл.

До 160

160

180

200

Дівч.

До 135

135

150

170

Стрибок у довжину з розбігу способом «прогинаючись» (см)

Хл.

До 320

320

340

390

Дівч.

До 250

250

270

300

Стрибок у висоту з розбігу способом «переступання» (см)

Хл.

До 90

90

100

115

Дівч.

До 75

75

85

100

Метання мало-го м’яча на дальність (м)

Хл.

До 26

26

32

40

Дівч.

До 16

16

19

24

 

Футбол

Навчальні нормативи

Рівень компетентності

початковий

середній

достатній

високий

5 ударів по нерухомому м’ячу на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 16,5 м (з-за меж штрафного майданчика)

Хл.

1 або жодного влучного удару

2

3

4–5

Дівч.

Жодного влучного удару

1

2

3–5

5 ударів на точність одним із вивчених способів у гандбольні ворота або задану половину футбольних воріт з відстані 11 м після ведення м’яча

Хл.

1 або жодного влучного удару

2

3

4–5

Дівч.

Жодного влучного удару

1

2

3–5

5 ударів по м’ячу серединою лоба на точність у руки партнерові

Хл.

1 або жодного правильно виконаного удару

2

3

4–5

Дівч.

Жодного правильно виконаного удару

1

2

3–5

Для воротарів: 5 ударів по м’ячу ногою з рук на дальність і точність з розбігу не більше 4 кроків, не виходячи за межі штрафного майданчика, в умовному коридорі шириною 10 м

Хл.

1 або жодного правильно виконаного удару

2

3

4–5

Дівч.

Жодного правильно виконаного удару

1

2

3–5

Для воротарів: 5 кидків м’яча на дальність і точність одним із ви вчених способів з розбігу не більше 4 кроків, не виходячи за межі штрафного майданчика, в умовному коридорі шириною 3 м

Хл.

1 або жодного правильно виконаного кидку

2

3

4–5

Дівч.

Жодного правильно виконаного кидку

1

2

3–5

 

  

Орієнтовні навчальні нормативи для учнів 10-11 класів.

Баскетбол.

6 рік вивчення.

  

Зміст навчального матеріалу

Рівень навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між  п’ятьма точками   (кількість влучень):

 

            хлопці

           

         

          дівчата

 

 

 

 

жодного влучного кидка

жодного влучного кидка

 

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

3

 

 

3

 

 

 

 

5

 

 

        4

10 штрафних кидків на точність (кількість влучень):    

      хлопці

 

           

         

          дівчата

 

 

жодної правильно виконаної передачі

жодної правильно виконаної передачі

 

 

      2

 

 

 

1

 

 

       3

 

 

 

        2

 

 

5

 

 

 

4

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

7 рік вивчення

  

Зміст навчального матеріалу

Рівень навчальних досягнень учнів

початковий

середній

достатній

високий

10 кидків вивченим способом (2х5) із дистанції 4,5м на рівної відстані між  п’ятьма точками  (кількість влучень):

 

            хлопці

           

         

          дівчата

 

 

 

 

жодного влучного кидка

жодного влучного кидка

 

 

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

3

 

 

3

 

 

 

 

6

 

 

        5

10 штрафних кидків на точність (кількість влучень):    

      хлопці

 

           

         

          дівчата

 

 

жодної правильно виконаної передачі

жодної правильно виконаної передачі

 

 

      2

 

 

 

1

 

 

       3

 

 

 

        2

 

 

6

 

 

 

5

 

 

 

       

 

Волейбол.

 

 

Рік вивчення

 

Навчальні

 нормативи

 

 

                    Рівень компетентності

6 рік

вивчення

10 верхніх (хл.); нижніх (дів.) прямих подач  на влучність в зазначену викладачем зону. 

 

Низький

Середній

Достатній

високий

Хл.

4

6

8

9

Дівч.

2

5

6

8

6 передач на точність через сітку із зони 2,3,4 ( в зазначену зону)

Хл.

2

3

5

6

Дівч.

1

2

3

5

7 рік вивчення

10 прямих верхніх подач на точність в зазначену зону (хл.); ігровий майданчик (дів.)

 

Хл.

4

5

6

7

Дівч.

2

4

5

6

6 передач на точність через сітку із зони

 2, 3, 4 (в      зазначену зону).

 

Хл.

2

3

4

5

Дівч.

1

2

3

4

 

Гімнастика.

 

Орієнтовні навчальні нормативи

 

Рік вивчення

Навчальні нормативи

Рівні компетентності

низький

середній

достатній

високий

6 рік вивчення

Підтягування (кількість разів)

хл.

у висі

до 4

4

8

11

дівч.

у висі лежачи

до 6

6

16

20

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)

хл.

від під-логи

до 15

15

22

30

дівч.

від лави

до 7

7

13

15

Нахил уперед з положення сидячи (см)

хл.

до 3

3

6

10

дівч.

до 11

11

15

18

Піднімання тулуба в сід за 60 с

 

хл.

до 20

20

40

55

дівч.

до 18

18

38

48

Стрибки зі скакалкою за 30 с.

дівч.

до 50

50

65

75

7 рік вивчення

Підтягування (кількість разів)

хл.

у висі

до 5

5

9

12

дівч.

у висі лежачи

до 8

8

17

22

Згинання та розгинання рук в упорі лежачи (кількість разів)

хл.

від під-логи

до 15

15

25

35

дівч.

від лави

до 9

9

13

16

Нахил уперед з положення сидячи (см)

хл.

до 4

4

7

11

дівч.

до 7

7

9

16

Піднімання тулуба в сід за  60 с

хл.

до 20

20

48

58

дівч.

до 20

20

45

55

Стрибки зі скакалкою за 30 с.

дівч.

до 55

55

65

78

 

Легка атлетика.

Рік вивчення

 

Навчальні нормативи

 

Рівні компетентності

низь-кий

серед-ній

достат-ній

висо-кий

6 рік вивчення

Біг 30 м (с)

юн.

біль-ше 5,7

5,7

5,3

4,7

дівч.

біль-ше 6,6

6,6

5,9

5,5

Біг 100 м (с)

 

юн.

біль-ше 15,9

15,9

15,3

14,5

дівч.

більше  18,0

18,0

17,5

16,8

Рівномірний біг 1500 м

(хв, с)

юн.

більше 7,30

7,30

7,00

6,20

дівч.

більше 9,00

9,00

8,30

7,45

Стрибок у дов-жину з місця (см)

юн.

до 200

200

210

220

дівч.

до 155

155

170

185

Стрибок у дов-жину з розбігу (см)

юн.

до 350

350

380

410

дівч.

до 250

250

280

310

Стрибок у ви-соту з розбігу способом «пе-реступання» (см)

юн.

до 90

90

105

120

дівч.

до 75

75

85

100

Метання мало-го м’яча на дальність (м)

юн.

до 35

35

45

50

дівч.

до 16

16

20

25

7 рік вивчення

Біг 30 м (с)

юн.

більше 5,5

5,5

5,1

4,5

дівч.

більше 6,7

6,7

5,8

5,5

Біг 100 м (с)

 

юн.

більше 15,8

15,8

15,0

14,3

дівч.

більше 18,3

18,3

17,8

16,8

Рівномірний біг 

1500(хв, с)

юн.

більше 7,20

7,20

6,50

6,10

дівч.

 

більше 8,50

8,50

8,20

7,40

Стрибок у дов-жину з місця (см)

юн.

до 205

205

215

225

дівч.

до 150

150

170

180

Стрибок у дов-жину з розбігу см)

юн.

до 360

360

400

430

 

дівч.

до 250

250

270

310

Стрибок у ви-соту з розбігу способом «пе-реступання» (см)

юн.

до 95

95

110

125

 

дівч.

до 75

75

85

95

Метання мало-го м’яча на дальність

юн.

до 40

40

50

55

дівч.

до 17

17

21

25

 

Футбол.

 

Контрольні навчальні нормативи

 

Рік навчання

Контрольні навчальні нормативи

Рівні навчальних нормативів

низький

середній

достатній

високий

 

 

 

 

6 рік вивчення

6 ударів на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 16,5 м (з-за меж штрафного майданчика) після ведення мяча

 

хл

1 або жодного влучного удару

2

3

4-6

 

д

жодного влучного удару

1

2

3-6

6 зупинок м’яча, що опускається, одним із вивчених способів

 

хл

1 або жодної правильно виконаної зупинки

 

2

 

3

 

4-6

 

д

жодної правильно виконаної зупинки

 

1

 

2

 

3-6

 

Для воротарів: 6 спроб ловіння мяча одним із вивчених способів після накидування мяча партнером

хл

1 або жодної правильно виконаної спроби

2

3

4-6

д

жодної правильно виконаної спроби

1

2

3-6

 

 

 

 

7 рік вивчення

5 ударів на точність одним із вивчених способів у гандбольні або задану половину футбольних воріт з відстані 16,5 м (з-за меж штрафного майданчика) після ведення мяча

 

хл

1 або жодного влучного удару

2

3

4-5

 

д

жодного влучного удару

1

2

3-5

5 зупинок м’яча, що опускається, одним із вивчених способів

 

хл

1 або жодної правильно виконаної зупинки

 

2

 

3

 

4-5

 

д

жодної правильно виконаної зупинки

 

1

 

2

 

3-5

Для воротарів: 5 спроб ловіння мяча одним із вивчених способів після накидування мяча партнером

хл

1 або жодної правильно виконаної спроби

2

3

4-5

д

жодної правильно виконаної спроби

1

2

3-5

 

 При складанні навчального нормативу за його показником визначаю рівень досягнень (низький, середній, достатній, високий), а потім за технічними показниками виконання рухової дії та теоретичними знаннями виставляю оцінку в балах. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів із фізичної культури затверджені наказом МОН України від 05.05.08 р. № 371.

Оцінюючи навчальні досягнення учнів з фізичної підготовленості,  дотримуюсь таких вимог:

1.    Навчальні нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативу не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.

2.    Кожній заліковій вправі передує спеціальна фізична підготовка (не менше як на двох заняттях).

3.    Перед складанням нормативу проводжу розминку, а після — відновлювальні вправи.

4.    Учні мають можливість перескласти норматив на визначеному  занятті.

5.    Дотримуюсь виконання вимог щодо безпеки під час здачі нормативів.

6.    Оцінювання навчальних досягнень учнів, віднесених до підготовчої групи здійснюю на загальних підставах за винятком приймання навчальних нормативів.

При оцінюванні навчальних досягнень з фізичної культури також враховую: особисті досягнення школярів протягом навчального року; ступінь активності учнів на уроках; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у спортивних змаганнях усіх рівнів. На основі зазначених показників  застосовую різноманітні системи нарахування «бонусних» балів. Наприклад, якщо учень (учениця) викона(в/ла) залікову вправу на певний рівень, але при цьому його (її) особистий результат виконання цієї вправи поліпшився порівняно з попереднім показником, я  виставляю оцінку на 1–2 бали вищу за ту, яка передбачається навчальними нормативами.

У період з 01.09 до 01.10 кожного навчального року з метою адаптації учнів до навантажень на уроках фізичної культури прийом навчальних нормативів не здійснюю, а заняття мають рекреаційно-оздоровчий характер з помірними навантаженнями.

Невиконання нормативів з причин, незалежних від учня, непропорційний фізичний розвиток, пропуски занять з поважних причин, не є підставою для зниження підсумкової оцінки успішності.

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учні можуть розпізнавати деякі об’єкти вивчення та називають їх (на побутовому рівні)

2

Учні описують незначну частину навчального матеріалу; частково розпізнають інвентар та обладнання для проведення занять

3

Учні мають фрагментарні уявлення з предмета вивчення; з допомогою вчителя виконують елементарні фізичні вправи; використовують за призначенням навчальний інвентар та обладнання

Середній

4

Учні знають окремі відомості, що стосуються фізичних вправ; виконують елементарні технічні елементи вправ за зразком

5

Учні відтворюють навчальний матеріал, необхідний для виконання фізичних вправ, з допомогою вчителя; виконують більшість технічних елементів вправ з недоліками

6

Учні самостійно відтворюють значну частину навчального матеріалу, необхідного для виконання фізичних вправ; виконують більшість запропонованих вправ

Достатній

7

Учні самостійно і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для виконання практичних завдань; частково контролюють власні навчальні дії; вправи виконують з окремими незначними відхиленнями в техніці за показниками кінематичних, динамічних або ритмічних характеристик (недосконала міжмязева координація, недостатня злитність виконання, незначна скутість рухів тощо); в основному виконують навчальні завдання під час уроку

8

Учні виявляють розуміння навчального матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між фізичними вправами та їх впливом на організм; використовують набуті знання і уміння в стандартних ситуаціях; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у стандартних сприятливих умовах їх виконання; виконує більшість навчальних завдань під час уроку

9

Учні володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію щодо впливу фізичних вправ на організм; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у прогнозовано варіативних умовах; виконують всі навчальні завдання під час уроку

Високий

10

Учні володіють глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях; беруть активну участь в розробленні та застосуванні комплексів вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей; вправи виконують відповідно до вимог кінематичних, динамічних та ритмічних характеристик техніки (вільно, легко, невимушено) у непрогнозовано варіативних умовах; старанно виконують всі навчальні завдання під час уроку

Високий

11

Учні володіють гнучкими знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми, аргументовано використовують їх у нестандартних ситуаціях; самостійно розробляють комплекси вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей; вправи виконують ефективно на фоні втоми; при виконанні навчальних завдань проявляють позитивні лідерські якості

12

Учні мають системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють комплекси вправ, спрямованих на розвиток фізичних якостей та забезпечують їх якісне виконання; вправи виконують ефективно у змагальних умовах; можуть регулювати процес виконання навчальних завдань відповідно до індивідуальних потреб організму

На сучасному етапі, з метою формування позитивного ставлення учнів до занять фізичною культурою та підвищення рівня їх рухової активності, оцінювання навчальних досягнень з фізичної культури  здійснюю в особистісно-зорієнтованому аспекті. В основу особистісно-зорієнтованого оцінювання покладаються: особисті досягнення школярів на протязі навчального року; активна робота учнів на уроках фізичної культури; залучення учнів до занять фізичною культурою в позаурочний час; участь у змаганнях всіх рівнів. На основі зазначених показників застосовую різноманітні системи нарахування «бонусних» балів. Зазначені системи корекції оцінювання мають погоджуватися педагогічною радою школи.

Під час оцінювання:

·       здійснюю індивідуальний підхід, створюю для учня умови, які відповідають особливостям його розвитку, рівню фізичної підготовленості, стану здоров'я;

·       конкретизую завдання, визначене змістом даного уроку, за яке оцінюю учня ;

Одним із критеріїв оцінювання учнів усіх медичних груп (основної, підготовчої, спеціальної) має бути їхня обов’язкова присутність на уроках (не менше ніж 75% часу від усієї тривалості навчання упродовж семестру та навчального року за винятком відсутності через хворобу).

У разі невідповідності рівня навчальних досягнень учня (учениці) цим Критеріям позначається «не атестований».

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий